Den 12 – Středa 2.7.2014
Budík mne zvedá v půl sedmé. Do sedmi mám sbaleno a jdu snídat. Snídaně je fantastická, hemenex a všechno možné, ani to nemůžu sníst, ale cena je vyšší než tvdila slečna v recepci. Prý 3,8 E ale pingl po mě chce 6E. No co, i tak to stálo za to. Jak jsem včera Slovince kritizoval, kvůli zančení, nakonec musím uznat, že to dcela jde . Akorát si musím zvyknout. Každopádně vždy po silnici, žádná cyklostezka. Pár kilometrů ještě jedu podél Dravy, ale za chvíli už odbočuji do pohoří Pohorje, abych také trochu poznal Slovinské kopce. Příroda je moc hezká, i když se zase po nějaké době vrátím k řece Dravě, cesta vede po úbočí skal, kterými řeka protéká, takže je to pořád nahoru a dolu. Sluníčko prosvítá mraky a je teplo i na sundání dresu. Kolem jedenácté stavím an svačinku, ale dá mi nemálo času najít lavičku. Zjistil jsem, že ve Slovinsku nejsou kromě větších měst lavičky, na které jsem z Rakouska zvyklý že jsou u cyklostezek co pár kilometrů. Kolem poledne dorážím do Dravogradu. Pěkné městečko, dokonce mají informacea mapy, ale přestože mají mít od 11 do 14 otevřeno , je zavřeno. Jdu si tedy dát zmrzlinku a Rádlera, než někdo přijde, ale neotevřeli. Nevadí, nějaké mapy mám a s těmi vystačím. Je dobré jezdit podle mapy, kvůli představě jak trasa vypadá, jak se kroutí. Pokud jede člověk jen podle značení nemá vůbec představu když se do mapy posléze podívá, kudy cesta vedla. Kousek za Dravogradem jsem zase v Rakousku, přesně po najetí 60km od rána. Ihned za hranicí začíná samostatná cyklostezka. Cesta pokračuje pořád přibližně proti proudu tentoktát už řeky Drau, ale ne u řeky, ale různě se vine po jednom a hned po druhém břehu. O kopečky není nouze. Kousek za městečkem Oberdorf Gornjavas je úžasný dřevěný most zavěšený na ocelových lanech nad hlubokou roklí. Celý se kymácí, když ho přecházím. O kousek dál přejíždím přes Drau na stezce zavěšené pod železničním mostem snad ve 100 metrové výšce nad hladinou. Cedule sem směřují nabídky k bunge jumpingu, ale dnes nikdo neskáče. Cesta vede po různých stezkách až k vodní nádrži ve městě Völkermarkt. Tam si v přístavišti v půl čtvrté dopřávám velkou pizzu. Je docela drahá, chce za ní 8E, asi oblastní přirážka. Dále se chystám dojet do Klagenfurtu a někde za ním něco najít k přenocování, případně kemp. Původní plán přes Ferlach měním a chci se dostat zkratkou co nejdříve do Klagenfurtu. První odbočku “Klagenfurt 28km” přejíždím a čekám že odbočím až po pár kilometrech na stezku podél říčky Glam. Jedu pořád od hranic po stezce R1 Drauradweg a tady je to opravdu pěkně po rovince podél vody. Dojíždím k odbočce, ale zjišťuji, že je to železniční most. Dá se sice přejít, ale je potřeba vylézt požebříku na lávku. To jsem si naběhl. Vracet se nebudu, jedu tedy stále dál podél Drau po R1 dlaších 22 km do Ferlachu, tam přes přehradu na druhou stranu a musím vylézt kilometrový krpál do kopce abych se dostal do Klagenfurtu. Zajížďka celkem 15 km. Hlavně že jsem si to chtěl zkrátit. Před městem nic ke spaní není, takže až za. Městem projíždím jak žížnivá čára. Ještěže jedna hlavní silnice vede skrz a rovnou se napojuje na další cyklotrasu R2, po které pokračuju dál. Za městem odbočuji ze silnice na Moosburg a po pár kilometrech ve městě Seigbichl zajíždím k nejbližšímu kempu který mám na mapě v mobilu. Tachometr ukazuje už 160km. Starší paní v kempu mi vysvětluje, že se edná o privátní kemp. Není prý pro veřejnost ale asi jen pro stejně staré báby. No nic o pár kilometrů dál je Tigring kemp. Tady už je vše OK. Nikdo už v recepci není, takže stavím stan a jdu se vyspršit.
Pak ještě sednu před umývárku pod střechu a večeřím co mi zbylo. Dva rohíky se sýrem, nutelu , kterou jsem zachránil u snídaně a coca colu. Zvedá se vítr a začíná pršet. Tak snad se do zítra vyprší, mám před sebou pěkné stoupání a chtěl bych, aby bylo hezky. Deník musím dopsat až ve stanu, není už vidět. Pujdu spát až tak kolem 23 hodin. Venku jej 20 stupňů ale leje.
- Dnes najeto 163,95 km Celkem 1360,75
- Čas na kole 9:51:59
- Průměr 16,61 km/h
- Max 52,52 km/h
- Nastoupáno 1801 m Celkem 16701 m
- Max výška 535 mnm
- Spím v 492 mnm