Den 3 – Středa 14.6.2023
V noci jsem se nějak převaloval a nemohl usnout. Asi z únavy a taky že jsem spořádal celou velkou pizzu. Trochu mě trápili křeče zespoda levého stehna, což je divné, pravidelně od začátku raději užívám hořčík. Vstávám a ani moc neprší jen lehce mrholí. Věci, co jsem si dal sušit pod střechu jsou na tom stejně jako včera. Šup tedy do vlhka, ono to na mě stejně za chvíli uschne. Horní plachta stanu je víc mokrá zevnitř než zvenku. V 9.00 mám vše sbaleno a jedu kousek do Oulx na snídani. Bar v campu vynechávám, mají jen rozmrazené koblihy. Zato ve městě croassany s čím jen si vzpomeneš. Já se držím klasiky, čoko a vanilkový krém. Popojíždím asi 12 km do městská Cesana Torinese a odtud jedu oklikou přes Seuze di Cesana do Sestriere. Je to dal o pár kilometrů než po hlavní silnici ale o to mírnější a hlavně menší provoz. Stoupání je do 7% a na to že ráno zase mrholilo, tak teď už svírám bundu a vyndávám sluneční brýle. V Sestriere jsem kolem půl druhé ve 2035 m na Colle Sestriere. Nemám ani moc hlad jen žízeň, takže objednávka piva, sprite a coca coly obsluhu trochu překvapila. Poobědvám cestou nahoru na Col Baset, ušetřil jsem si skoro celou Ritterovu čokoládu. Cesta nahoru mě překvapila už na začátku. Vůbec jsem si nevšiml odbočky a šlapal horní asfaltovou silnicí do horní části města. Ještě že jsem zkontroloval mapu. Vracím se tedy a odbočuju na kamenitou cestu dost rozmočenou a pokrytou jehličím z modřínů které ji zpočátku obklopují. Sklon se s tím taky moc nemazlí, většinou je na 8%, některé úseky s 11% nejsou žádnou výjimkou. Stavím co 100 výškových metrů a odpočívám, když to jde tak ve stínu. Na cestu nahoru mi svítí pěkně sluníčko. Cesta ubíhá pomalu, musím stále vybírat správně část cesty, buď pevnou u kraje nebo uprostřed na vystouplých kamenech. Sice to víc drncá, ale kolo alespoň jede. Nejhorší jsou části rozmoklé nebo rozježděné cesty, tam se to zaboří a jde to hodně ztuha. Na dvou rozbitých vyježděných místech musím kolo kousek přetlačit. Obvykle je to nejhorší v zatáčkách, které mají ještě navíc 10% sklon. Nahoře jsem až v půl páté. Ty 4 km mi trvaly i s pauzami 2,5 hodiny. Procházím se nahoře na místě nazvaném Colletto di Costa Treceira ve výšce 2563 mnm. Taky jdu pěšky kousek k druhému passu Col di Basset 2424m, nechce se mi v blátě sjíždět další půl kilometru z kopce abych pak musel zase zpátky nahoru. Původně jsem chtěl přejet celý 18km dlouhý hřeben přes Col Bourget 2.299m, Colle Costapiana 2.322m, Colle Blegier 2.379m, Colle Lauson 2.491 m až na Coll dell Assietta 2.472 m, ale cesta dál je jen rozblácená silnice. Obloha se rychle zatáhl a začíná lehce pršet. Vracím se dolu. Nejdřív to zkouším bez nepromoknu, ale nakonec ho beru na sebe protože se rozpršelo fakt výrazně. To co mi trvalo 2,5 hodiny nahoru sjíždím do Sestriere z 25 min. Ani se nezdržuji a stále v dešti frčím dolů ale tentokrát jiné cestou, po hlavní silnici až do Cesana Torinesse, odkud jsem dopoledne vyjížděl. Je skoro 6 hodin a zvažuju, jestli mám ještě dneska vystoupat 500 výškových metrů na 11 km přes kopec Montgenévre a sjet do Brianconu dalších 10km a tam hledat kolem půl deváté místo na spaní. Je ale rychle rozhodnuto, zůstávám. Má to více výhod. Najdu si penzion a usuším všechny věci. Půjdu dřív spát a odpočinu si na zítra a poslední, jsem ještě v Itálii, tak si dám k večeři ještě nějaké dobré Italské jídlo. Za kopcem je už Francie. Nechám si ji na zítra. Přes Booking hledám nejlevnější penzion, jedu tam osobně a domlouvám se přímo s majitelkou na slevě 15 Eur. Tedy celkem za 50. Horká sprcha a fń v koupelně, pecka. Suším boty, ponožky rukavice a rozvěšuji všechny věci po pokoji vč. stanu. Paní domácí má v centru restauraci, tak mě tam zve na večeři. Noky s rabů a mezzo litro di vino bianco je taky pecka. Noky jsou v jídelním lístku jako primi, tedy předkrmy, ale porce úplně ideální. Kolem deváté mám dopito, platím vše včetně ubytování a jedu na kutě. Třetí den je kritický, ale dopadlo to dobře. Kopec šel vyšlápnout docela dobře i když za delší dobu než jsem si plánoval a cítím se fajn.
Dnes najeto 51,35 km čas 5:38
CELKEM 194,52 km
Průměr 9,12 max 55,98
Nahoru 1.385 m max 2.464 mnm
Průměr nahoru 7% max 12%
Dolu 1.148 m Průměr dolu -6% max -12%