Itálie Francie 2023 

Den 5 – Pátek 16.6.2023

Spí se mi čím dal tím lépe a déle. Budík ignoruju až do 8 hodin. V kempu nic není tk popojíždím do nejbližšího městečka Le Casset po trase mimo hlavní silnici. Je tam jeden otevřený bar, ale mají jen kafe. Dojídám tedy bagetu ze včera se sýrem z kozy s bylinkovou philadelfií. Majitel sice sjel do města pro croassany, ale ty má pro další návštěvníky. Cesta na Co du Lautaret (2.058 mnm) je pohodová, mírné stoupání údolím La Guisane s krásným výhledem na okolní třítisícovky, lemující tuhle cestu. Přesně v poledne jsem tam a dost se zdržuju. Mají tu nálepky z pasů, které jsem vyjel a nemám je. Obědvám polívku a pivko s limonádou. Nakonec mě číšník ještě přemluví na panacotu. Cestou nahoru i tu nahoře je spousty cyklistů z různými koly se solárními panely. Normální kola, trojkolky , čtyřkolky, staří i mládí cyklisté a každý má za kolem nebo nad kolem docela velký solární panel. Potkal jsem jich cestou asi 30. Odsud je to pěkně z kopečka až k jezeru Lac du Chambon. Mohl bych ho jen minout a jet pořád z kopce až do údolí a do kempu, mám ale v plánu přejet Col de Sarenne  v 1999 m a shora pak přes Huez sjet dolů do kempu a zítra zase vyšlápnout nahoru. Hned za jezerem je odbočka a stoupání až nahoru je dost prudké, pohybuje se stále na hranici 9%. Prvních pár kilometrů je zkušební sklon 11%. Cesta vede krásným údolím říčky Ferrand, moc aut tu nejezdí, takže je klid. Je děsný vedro, když je možnost zastavit u pítka, namáčím celou hlavu. Na vrchol se mi to poštěstilo 3x. Energie mám dost, dnes jsem to nepodcenil a zastavuju jen každých 250 výškových metrů. Začínal jsem v 1000m, tak to jsou tři mezi zastávky. Doplňuju energii řádkou mléčné čokolády a bez větších problémů jsem v 18 hodin na vrcholu. Nic tu není a spěchám do kempu, tak šup a dolů. Asi po dvou kilometrech mě zlákala zkratka po šotolině. Vede celou dobu z kopečka. Po silnici bych ještě musel vyjet až do Alpes d’Huez a tam jedu zítra. Nekoukám do mapy a na jednou je přede mnou kopeček. Co čert nechtěl, zapomněl jsem odbočit ze šotolinové cesty po sjezdovce. Takže se musím asi půl kilometru do kopečka vracet. Naštěstí je to pohodový sklon ale šotolina.  Cesta je dost kamenitá, lyžařům to s dostatkem sněhu nevadí, ale na moje těžké kolo je to dost. V jednom výmolu mi vyskočila přední brašna. Ještě že ji mám zahouknutou popruhem na řídítkách, jinak by to byl držkopád. Cesta dolů mi trvá necelé dvě hodiny. Půlku po šotolině a lesní cestou do Huez a pak spoustou serpentin až do údolí. Je tu nějaký sraz aut, potkávám spousty Porsche, Ferrari, Mustangů, Mini a dalších veteránů jak se serpentinami šplhají nahoru do Alpes D’Huez. Před osmou stavím v Casinu, tedy krámu s potravinami a kupuju zase ovoce, džus, fit tyčinky a něco na chleba. Nějaký sýr a salám s pistáciemi. V kempu v recepci nikdo není, ale v restauraci mě příjemný Francouz vysvětluje, že sem mám najít místo kde chci. Sprchy jsou free a ráno zaplatím 10 eur. Na to že je to 4**** kemp jsem počítal přes 20. Bar bohužel zavírá teď, tak si dávám jedno místní Blond Beer a překvapivě je dobrý. Možná proto že jsem dlouho pivo neměl. Místo hned vedle koupelny a záchodů je ideální. Akorát přichází starší paní a chrlí na mě něco francouzsky. Vůbec jí nerozumím a vysvětluju, že vůbec nevím co říká posudky. Přesouvám se tedy raději o jedno místo vedle abych byl dál od jejich chatky., stejně mě trochu rušilo jak tam breptali za živým plotem. Za chvilku je tu znovu i s panem Googlem a už rozumím. Ráno brzy odjíždí, tak aby mě nevzbudili. Aha, tak to jsem nepochopil, ale už jsem stejně vedle. Vedle sprch jsou hnedka stoly s lavičkami, tak po koupeli vařím večeři. tedy doslova, koupil jsem si nějaké dehydrované jídlo Suzi Wian. Je to asi rýže se sojku a kari. Chuťově dobrý, hlavně že to váží i s obalem 65g. Ještě mám v zásobě boloňské těstoviny. K tomu všemu ovoce a zajídám to kouskem barety se sýrem a salámem. Naštěstí není rosa a docela teplo 15°C, nebo asi pořád topím. Dnes se to nějak protáhlo, až je skoro 23 hodin. Jdu chrnět. 

Dnes najeto jen 71,22 km čas 6:37
CELKEM 324,5 km
Průměr 10,71 max 54,5
Nahoru 1.531 m max 2.058 mnm
Průměr nahoru 7%  max 14%
Dolu 2202 m  Průměr dolu -7% max -13%